• +98-71-36284821-5

بیمارانی که به وقفه تنفسی هنگام خواب مبتلا هستند نیازمند استفاده از دستگاه کمک تنفسی سی_پپ می باشند.
وقفه های تنفسی بر چهار نوع هستند
۱. آپنه_انسدادی : انسداد در مجاری تنفسی که می تواند دلایلی چون فیزیک نابسامان بیمار – چاقی – پوزیشن نابسامان خواب – دیابت و هر گونه اختلال و گرفتگی در مجاری تنفسی داشته باشد.
۲. آپنه_مرکزی : اختلالات مربوط به دستورات ارسالی از مغز مربوط به دستگاه تنفسی
۳. هایپو_آپنه : کاهش و تضعیف جریان تنفس حین خواب
۴. آپنه_میکس : گاهی اوقات وقفه ها به صورت همزمان هم انسدادی و هم مرکزی هستند که این حالت را میکس می نامند.

آپنه از هر نوعی که باشد خطرناک بوده و سلامت و حیات بیمار را تهدید می کند و هر چه زودتر باید با مراجعه به پزشک متخصص برای درمان آن اقدام کرد که بسته به نوع مشکل بیمار ، پزشک راههایی چون استفاده از دستگاههای کمک تنفسی یا عمل جراحی را پیشنهاد خواهد کرد.
سی پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که با ایجاد جریان مثبت هوا با شدت نسبتا بالا مجاری تنفسی را هنگام خواب باز نگه می دارد و از انسداد مجاری و وقفه های تنفسی جلو گیری می کند.

اوتو سی_پپ نیز نوعی دستگاه سی پپ می باشد که علاوه بر ایجاد جریان مثبت مداوم یک آپشن پشتیبان دارد که در لحاظت ایجاد وقفه تنفسی ، فشار را افزایش می دهد تا با وقفه مبارزه کرده و تنفس را به نحو احسن هدایت کند.
علائم ابتلا به وقفه های تنفسی خواب عبارتند از خر و پف و احساس تنگی نفس هنگاه خواب که احتمالا منجر به بیدار شدن های پیاپی بیمار از خواب شده و حتی ممکن است خود بیمار متوجه این بیداری ها نباشد. همچنین خشکی دهان ، تعریق و سردرد هنگام خواب و خستگی و خواب آلودگی و سردرد در طول روز از علائم ابتلا به آپنه خواب هستند.