• enEnglish arالعربية faفارسی
  • +98-71-36284821-5
  • info@ordibeheshthospital.ir
ساعت :
Logo
منو
  • خانه
  • معرفی بیمارستان
      • اهداف کلان بیمارستان
      • حوزه مدیریت
          • مدیر عامل
          • رئیس هیئت مدیره
          • مدیریت بیمارستان
          • مسئول دفتر
        • بستن
      • چشم انداز
      • دفتر بهبود کیفیت
      • مسئول فنی و ایمنی بیمار
          • دپارتمان پزشکی
          • کارشناس هماهنگ کننده بیمار
        • بستن
      • موقعیت جغرافیایی
      • کمیته های بیمارستان
      • حوزه مدیریت پرستاری و مامایی
          • مدیریت پرستاری و مامائی
          • سوپروایزرها
            • بالینی
            • کنترل عفونت
            • آموزشی
            • آموزش سلامت
            • بستن
        • بستن
      • چارت سازمانی بیمارستان
    • بستن
  • بخش ها
    • بخش های اداری
        • فناوری اطلاعات
        • روابط عمومی
        • منابع انسانی
        • مدیریت اطلاعات سلامت
        • تاسیسات
        • رسیدگی به شکایات
        • بهداشت حرفه ای
        • بهداشت محیط
        • تغذیه
        • فنی مهندسی و ساختمان
        • مددکار اجتماعی
        • تدارکات
        • مهندسی پزشکی
        • انبارها
        • خیاط خانه
        • لاندری
        • مرکز تلفن
        • انتظامات
        • خدمات
        • نقلیه
        • بیماران بین الملل IPD
      • بستن
    • بخش های درمانی
        • مراقبت های ویژه نوزادان NICU
        • مراقبت های ویژه قلبی CCU
        • مراقبت های ویژه جنرال GICU
        • بخش 3 غربی
        • بخش 2 غربی
        • بخش 2 شرقی
        • واحد استریلیزاسیون مرکزی CSSD
        • بخش 3 شرقی
        • بخش زایشگاه
        • بخش جراحی کودکان
        • واحد آمادگی قبل از عمل
        • کلینیک اختلالات خواب
      • بستن
    • پاراکلینیک ها
        • آنژیوگرافی
        • داروخانه
        • لیزیک چشم
        • اندوسکوپی و کولونوسکوپی
        • بخش همودیالیز
        • آزمایشگاه
            • گازهای خونی
          • بستن
        • تصویر برداری
      • بستن
    • مالی
        • پذیرش
        • بیمه
        • اموال
        • صندوق
        • حسابداری ترخیص
        • تسهیلات
        • حسابداری پزشکان
      • بستن
    • بستن
  • راهنمای مراجعین
      • برنامه تحول نظام سلامت
      • منشور حقوق بیمار
      • خدمات بیمارستان
      • اطلاعات بیماری ها
      • قوانین مقررات بیمارستان
      • پزشکان و اساتید
      • فهرست تلفنهای بیمارستان
      • نقشه و تور مجازی بیمارستان
      • ثبت شکایات
      • ساعت و قوانین ملاقات
      • هزینه های اقامت و درمان بیماران
      • نحوه پذیرش بیماران
      • پرسش های متداول
      • پوشش رده های مختلف بیمارستان
      • عمل های شایع مرکز
      • آموزش به بیمار
      • بیمه
    • بستن
  • پزشکان
      • پزشکان سهامدار
      • پزشکان مهمان
      • پزشکان بین الملل
      • پزشکان بر اساس تخصص
    • بستن
  • درمانگاه
      • معرفی درمانگاه
      • موقعیت جغرافیایی
      • کلینیک اختلالات خواب
      • کلینیک پوست و مو
      • ارتوپدی
      • مغزو اعصاب و ستون فقرات
      • کلینیک دست(پیوند عضو)
      • قلب
      • بیهوشی
      • اطفال
      • مجاری ادراری رژی اسکن
      • داخلی
      • جراحی عروق
      • چشم
      • شماره های تماس
      • برنامه کاری درمانگاه
    • بستن
  • توریسم درمانی
      • نوبت دهی رادیولوژی
      • تعرفه های جراحی
      • امکانات رفاهی
    • بستن
  • پرسنل
      • آموزش به پرسنل
      • رضایت شغلی گروه پرستاری
    • بستن
  • ارتباط با ما
      • دعوت به همکاری
      • نظرات ذینفعان
      • آدرس و کدپستی
      • instagram
      • whatsapp
    • بستن
  • سخنان مدیران
  • مدیر بیمارستان

سخن مدیر بیمارستان اردیبهشت

احمد رضا زلفی

سخن مدیر بیمارستان اردیبهشت

مدیریت نوین چیست و اصول مدیریت نوین چه نقشی در پیشبرد اهداف سازمان دارد؟

احمد رضا زلفی، مدیر بیمارستان اردیبهشت شیراز، در خصوص مدیریت و اصول مدیریت نوین گفت:

مدیریت شامل انجام فرآیندهایی است که یک مدیر موفق و موثر بایستی توانایی پوشش دادن همه این موارد را داشته باشد، مدیریت شامل توانایی برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل مجموعه در جهت رسیدن به هدف سازمان می باشد. مهم نیست شما مدیر چه رده ای باشید، همه مدیران باید از اصول مدیریت را آگاه باشند و در مدیریت افراد تحت سرپرستی خود و ارائه کار درست به رده های بالاتر تلاش کنند. اما انجام وظایف مدیریتی تعریف شده برای موفقیت در مشاغل رقابتی مانند بیمارستان ها که ارائه کننده خدمات تشخیصی درمانی و مراقبتی هستند در دنیای امروز کافی نیست.

تعریف مدیریت نوین:

مدیریت نوین به معنای استفاده از رویکردهای مدیریتی با توجه به شرایط فعلی دنیا از نظر اجتماعی، اقتصادی و … می باشد. مدیریت نوین چیزی فراتر از تعریف مدیریت که همه مدیران رده های مختلف بایستی به آن توجه کنند می باشد، در مدیریت نوین باید راهکارهای برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترلی که از طریق تجربه و تحصیل به دست آمده است را با توجه به وضعیت فعلی و در نظر گرفتن فعالیت های سایر رقبا و همچنین چالش هایی که ممکن است در آینده بر سر کارتان قرار گیرد بکار رود.

در عصر جدید که هر برند یا شرکتی رقبای سخت کوش زیادی دارند راز موفقیت و برتری یک بیمارستان یا هر سازمان دیگری نسبت به بقیه رقبا مدیریت اصولی تر و توجه به سبک مدیریت نوین در جهان می باشد.

روش های مدیریت نوین:

مدیران خلاق و مدیرانی که از تغییر دادن خودشان ترسی ندارند قطعا پتانسیل بیشتری برای پیشرفت خود و در نتیجه پیشرفت و توسعه کار مجموعه دارند. عصر حاضر عصر تغییر و تحول است، چه بسیار مشاغلی که دستخوش تغییری در روند کاری قرار گرفته و به فاصله فاحشی نسبت به رقیبان خود رسیده اند و چه بسیار مدیرانی با در نظر گرفتن یک خط فکری ثابت از رقیبان خود بازمانده اند.

اولویت اصلی گیرندگان خدمت و کارمندان هستند:

اگر بخواهیم در ارائه خدمت موفق بوده و مدیریت آگاهانه ای داشته باشیم باید سعی کنیم به خود به چشم یک بیمار نگاه کنیم، یعنی اینکه توجه داشته باشیم که یک بیمار دقیقا چه چیزی می خواهد و چه چالش هایی بین درخواست او تا خدمات ما وجود دارد. همچنین باید توجه کنید که اولویت دوم پس از بیماران با کارمندان ما می باشد.

در مدیریت مدرن بیان می شود که احساس رضایت بوجود آمده در کارکنان نسبت به محل کارشان بیشترین تاثیر را در پیشرفت کار دارد، همچنین ایده ها و نظراتی که برخی کارمندان ارائه می دهند بخش هایی از صورت مسئله را پررنگ می کند که از نظر یک مدیر دور بوده است و احتمال زیادی دارد که دریچه ای متفاوت در نگاه شما به مسئله ایجاد شود.

مدیران موفق چه کسانی هستند:

برای اینکه بخواهیم بهترین مدیریت را داشته باشید باید بگوییم راز این موفقیت در خرد جمعی است. مدیریت نوین استفاده از نظرات کارمندان و سایر مدیران میانی را در بر دارد، به این ترتیب به عنوان یک مدیر هنگامی واجد صفت مدیریت می شویم که از استبداد رأی در تصمیم گیری نهایی دست برداشته و فرآیند تصمیم گیری را در مشارکت با سایر ایده های مطرح شده از سوی کارمندان پیش ببریم.

ارتباط موثر با کارکنان:

مدیریت مدرن اصول مدیریت کارمندان را اینگونه می داند: مدیر موفق کسی است که فروتن و کمک‌رسان باشد، بلافاصله به کمک افراد رفته، ‌آنها را در جمع تشویق کرده و تنبیه را به طور خصوصی انجام دهد، مهم‌تر از همه شخصاً قضاوت نکرده و بر اساس آن رفتار نکند. در مواقع لازم مشخص کند که اشکال یا اشتباهات به وجود آمده به ایرادات شخصیتی افراد ربطی نداشته و حتی تجربیات شخصی خود در مسائل مشابه را با کارمندان در میان بگذارد.

مشارکت رمز موفقیت:

مشارکت با کارکنان در کلیه رده های می تواند کلید حل مشکلات بسیاری باشد چراکه بهره مندی از توان فکری و عملی کارکنان می تواند بیمارستان را در سیر پیشرفت نگه داشته و موفقیت های روز افزونی را بدست آورد.

بهره مندی از استانداردهای اعتبار بخشی :

بی شک استانداردهای اعتبار بخشی نقش بسزایی در کنترل فرآیند های جاری و ایمنی و ارتقای کیفیت دارد. با بکارگیری استانداردهای مذکور و انطباق آن با وضعیت موجود می توان، بیمارستانی ایمن و با کیفیت را برای بیماران و کارکنان ایجاد نمود. خوشبختانه این مرکز با بهره مندی از متخصصان، فرهیختگان، اساتید و کارکنان مجرب خود توانسته است تا پیروی از استانداردهای اعتبار بخشی، زمینه را برای ایجاد بیمارستانی ایمن فراهم نماید.

سخن پایانی :

امید که با استعانت از خداوند متعال و توکل بر او و با مشارکت و همکاری پرسنل تلاشگر این مرکز و نیز با به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات گیرندگان خدمت بتوانیم مشکلات را شناسایی و زمینه را برای ارتقای هر چه بیشتر و هدفمندتر این مرکز ارائه کننده خدمات تشخیصی درمانی و مراقبتی فراهم نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

بخش های بیمارستان

  • بخش های اداری 0
  • بخش های درمانی 6
  • کلینیک ها 0
  • پاراکلینیک ها 0
  • آزمایشگاه 1
Virtual Tour

تاریخچه بیمارستان

از ابتدای سال 1366 گروه پزشكي ارديبهشت در كنار هم گرد آمده و با نيت خدمت رساني خالصانه در جهت معالجه و درمان مردم ، دست دوستي فشردند. اين گروه كه متشكل از سرشناس ترين اساتيد و همكاران جامعه علوم پزشكي است ، بنا را بر آن گزاردند تا با بهره گيری از آخرين دستاوردهای علمي و استانداردهای پزشكي جهان ، بيمارستاني مجهز با امكانات به روز و مطابق با آخرين تكنولوژی پيشرفته را جهت ارائه خدمات به مردم تأسيس نمايند . اين بيمارستان که در محيطي زيبا و مصفا در بلوار چمران شهر شيراز واقع گشته است ، دارای گواهینامه نامه های مختلف و جوایز مختلف می باشد.
اطلاعات بیشتر

لینک های مفید

  • وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی شیـراز
  • سازمان غذا و دارو
  • پایگاه فرهنگسازی سلامت
  • مجمع خیرین سلامت استان فارس

تماس با بیمارستان

  • +98-71-36284821-5
  • +98-71-36284828
  • info@ordibeheshthospital.ir
  • شیراز - خیابان چمران


© 1401. Ordibeheshthospital.ir